시스템 인티그레이션

시스템 인티그레이션

[펌] 터널 속으로

Author
장호준
Date
2008-08-22 06:57
Views
2603


806SVC_InstallJFK_TunnelFIN.jpg



디지털 사이니지는 아주 평범한 것부터 해서 섬세한 것까지 그 범위가 다양하다. 뉴욕주 퀸즈시 JFK 국제공항에 있는 American Airlines의 8번 신청사에 Diversified Media Group(DMG)이 설치한 디지털 사이니지는 여행객에게 또 다른 차원을 선사한다. 여행객들이 90m 길이의 통로에 이르자마자 그들을 맞는 것은 에스컬레이터 위에 걸린 배너들이다. 그리고 지하에 이르면, 여행객들의 시선은 70인치 CI 루멘의 CIL-700-MV-BE80 스크린이 양쪽 벽을 장식하고 있는 모습에 고정된다. 모두 40개의 스크린이 있으며, 한 그룹에 5개씩 스크린이 4개조로 나뉘어 양쪽 벽에 20개씩 설치되어 있다.
시각적으로 무시하기는 불가능하다. 하지만 당신 얼굴가까이에 위치한 이 디지털 사이니지는 그 창의적인 요소가 주변 환경에 잘 어울릴 수 있도록 조심스럽게 고안되었다(대부분의 관객은 30cm도 안 되는 거리에 있는 무빙워크 위를 걷는 여행객들이다. 이건 크기상의 한계를 가져온다). 하지만 한 광고회사가 요청한 개념 확인을 위한 도로용으로 만들어진 작은 규모의 디지털 사이니지 덕분에 입맛에 맞는 설치를 할 수 있었다. 스크린 상의 디지털 콘텐츠에 어울려 나오는 음향 효과 덕분에 일치감(일체성)은 더 크게 향상 되었다. 스크린 이외에도 모든 벽, 진열대의 끝, 심지어 에스컬레이터의 벽에 이르기까지 고객의 정적인 창의요소가 반영되어 승객을 완전히 감싸 안으며 회사가 추구하는 메시지를 전달한다.
“우리가 원하는 것은 여행객이 터널 안에 있는 시간만큼은 혼연 일체감을 주고자 하는 것입니다”라고 JFK 프로젝트를 담당한 디자이너인 동시에 DMG의 수석 엔지니어인 Mitch Mittler는 말한다. 이번 JFK건은 DMG가 일류 Out-of-Home 미디어 광고 시스템 매니저인 JCDecaux North America를 위해 만든 여러 건의 디자인과 통합 프로젝트 중 가장 큰 규모이다. 지금까지 DMG가 해 온 작업을 보면 다음과 같다. 미니애폴리스와 세인트폴을 비롯하여, 2스크린과 4스크린을 캘리포니아주 오렌지카운티의 존 웨인 공항, 올랜도 국제공항, 달라스의 러브 필드와 LA 공항에 설치했다. “하지만 이번 건이 가장 규모가 큰 것으로 전 세계 어느 공항보다도 가장 뛰어난 일체성을 보여주는 상업용 디지털 사이니지 환경일 것이다”라고 그는 말한다.
90m 길이의 터널 측면이 모두 콘크리트로 되어 있어, 70인치 LCD 디스플레이는 3인치 깊이로 박혀있는 콘크리트용 볼트로 벽에 고정되어 있다. 디스플레이 뒤쪽의 벽은 부드러운 털로 마감하여 설치된 스크린과 나란히 보이도록 했다. 스크린의 위아래에 있는 스테인리스 패널은 냉각 효과와 서비스 액세스를 제공한다. 이 특별한 디스플레이는 콘텐츠를 구동하는 컴퓨터를 포함하여, 사이니지 시스템상의 여러 구성요소들처럼 DMG 또는 JCDecauxd가 요구한 사양으로 제작되었다. 이 디스플레이는 1920×1800픽셀의 해상도를 가지며 디지털 사이니지를 위한 70인치 특수 LCD 패널로 삼성이 디자인하고 제작하였으며, 디지털 사이니지에 사용하는 것은 이번이 처음이다. 보안이 최고로 중요한 영역에서 스크린은 사용자가 조정할 수 없는 완전 불가침 영역이다. “일체감의 정도나 스크린의 일사불란한 움직임을 고려할 때, 그저 아무 기성품을 가져다 사용할 수는 없습니다”라고 Mittler는 말한다.


스크린으로 모든 것을 말한다
화면을 하나로 통합하는 방식이야 말로 완전한 일체감을 가져오는 핵심이다. 이 시스템에는 분산 앰프가 없다. 40개 스크린 각각이 다른 내용을 보여줄 수 있는 개별 플레이 백 장치를 가지고 있다. 그들은 정보를 그냥 보여 주는데 그치지 않고, 말하듯이 정보를 제공한다. 무빙워크 위의 여행객에겐 각각의 스크린이 그냥 같은 메시지를 보여주는 것이라면 터널을 지나는 3~4분 동안 동일한 소음을 참고 들어야 하는 귀찮은 일이 되므로 쉽게 지나쳐 버리기 마련이다. 이런 경우에 대비하여, DMG의 서버기반 콘텐츠 분산 시스템과 C-nario 소프트웨어는 한쪽의 20개 스크린을 일정한 방향으로 이동한 후 터널 반대편의 20개 스크린을 앞의 이동방향과 반대 방향으로 이동해가는 콘텐츠를 보여준다.
“어느 스크린을 통과하던 간에 각각의 사물이나 메시지는 아주 정교한 방식으로 보입니다. 또한 스크린들은 일체화 된 고해상도의 1080p MPEG 방식의 플레이가 가능한 40개의 채널을 송출합니다”라고 Mittler는 말한다.
사 이니지 고객 광고 대행사의 창작 부서는 콘텐츠의 프로그래밍을 담당한다. 작년에 사이니지가 처음 터널에 선 보였을 때만 해도, Microsoft가 유일한 스폰서였다. Microsoft의 새로운 비스타 운영체제를 사이니지로 보여주고 있었으며, 콘텐츠는 McCann Erikson Agency에서 만들었다. 그리고 DMG의 프로그래밍 기술자들은 콘텐츠 제작에 관한 책을 써야만 했다. Tim Hunter Design(THD)은 JCDecaux와 DMG와 공동으로 작업을 하여 스크린의 배치 및 설치에 관한 기술적 문제와 스크린 시스템의 프로그래밍을 개발하였다.
“우린 이런 환경을 위한 제작자들을 위해서 가이드라인 책자를 개발했습니다”라고 Mittler는 말한다. 그 책자에는 픽셀맵에 관한 정보, Void file과 픽셀간의 거리, 콘텐츠의 조합에 관한 다른 자료들이 담겨있다. 최종 콘텐츠는 5~40개에 이르는 스크린의 어떠한 조합이든지에 맞춰서 조정이 가능하다. 현재의 Vista 광고는 한번에 5개의 스크린에서 선형으로 작동하도록 되어있다. 따라서 터널을 통과하는 사람은 한 면당 같은 광고를 평균 4번을 볼 수 있다. “그들은 우리에게 비디오와 오디오 파일을 다시 보내줍니다. 이들은 프로그래밍 기준을 준수한 것으로 우린 그것을 서버에 입력을 시키고 있습니다. 그 서버는 터널 밖에 위치한 IDF(Intermediate Distribution Frame) 저장소 안에 들어있습니다. 그 다음에 그것은 Berk-Tec 보호 장비를 갖춘 파이버 위에서 Gefen DVI Fiber Extenders를 통과하여 스크린으로 송출되며, 라인을 통하여 스피커로 전송됩니다”라고 Mittler는 말한다.
콘 텐츠는 각 영역마다 별도로 저장이 되지만, 뉴저지주 Kenilworth시에 있는 사무실에 설치된 DMG의 VPN(Virtual Private Network)과의 전용 IP 커넥션을 통하여 원격으로 안전하게 업데이트 할 수 있다(Microsoft가 유일한 사이니지 고객인 동안, 회상의 캠페인은 2~3달에 한 번씩 바뀐다). 그들은 또한 Nimbus의 간단한 네트워크 관리 프로토콜(SNMP) 모니터링 소프트웨어를 사용하여 원격으로 시스템 관리가 가능하다. 또한 시스템의 모든 측면에 관한 진단 또한 할 수 있다. 여기서 한 가지 중요한 모니터링 요소가 사이니지의 동적인 성격을 잘 반영해준다. 마이크로폰이 달려있는 Multiple Sony Ipela SNC-DF40N 웹캠 덕분에 Kenilworth 사무실에서 시각 및 청각적으로 또한 원격 계측기를 통해서 전체 환경을 모니터 할 수 있게 된다.
이번 사업의 오디오를 위한 와이어 설치 작업은 공항의 안전 및 페이징을 위한 오디오 시스템이 이미 터널의 천장 위 여유 공간에 설치가 되어 있어 큰 도움을 받았다. 비디오와 오디오를 위한 케이블 공간이 이미 마련되어 있었기 때문이다. “이 프로젝트의 케이블 배선에 있어 가장 힘든 부분은 터널과 IDF 사이에 거의 90cm 정도의 콘크리트를 통과하는 부분이었습니다. 대부분의 와이어가 이미 페이징과 IT 기반 시설로 자리를 잡고 있었기 때문입니다. 우리는 그저 파이버 선 2개를 사용하여 기존의 오디오 시스템과 결합하고 비디오를 위해서는 전에 사용되었던 파이버를 이용했습니다. 이 파이버는 천장 위 공간에서 디스플레이 받침대까지 연결되어 있었습니다”라고 Mittler가 말했다.
 
사운드 시스템
17 개의 오디오 채널이 스크린의 영상에 동기되어 비디오와 일치를 이루게 된다. “만약 제트 비행기의 이미지가 터널의 길이에 걸쳐있다면, 비행기의 움직임을 따라서 소리가 나도록 만들 수 있습니다”라고 Mittler는 말한다. Tannoy CMS501 DC BM 라우드스피커는 디스플레이 위의 천장에 감추어져 있고, 서버로부터 2채널을 가진(스테레오) 배경 음악과 중간 중간의 음향 효과를 내보낸다. 오디오 구역은 3개의 dbx ZonePro 1261 Zone 컨트롤러를 사용하였다. 이 컨트롤러는 IDF 속에 들어있다. 거기엔 또한 Crown CTS 8200 앰프, Windows 기반의 주문 제작된 컴퓨터, 원격 모니터링을 위한 Linksys Ethernet 그리고 AMX NI-700 컨트롤 시스템이 있다.
댈러스에서 온 프로그래머 Jim Titus가 AMX 시스템을 위한 프로그램을 만들었다. 40개의 LCD 스크린을 RS-232포트에 연결하지 않고 컨트롤 하는 것은 상당히 힘든 일이었다.
“ 우린 RS-232 이더넷 컨버터를 사용하여 스크린을 IP화 할 수 있습니다. 5개 스크린 각각의 Pod에는 파이버 인프라를 통해서 장비실과 연결되어 있는 PoE 스위치가 있는데, 장비실에 AMX N-700과 터치패널이 설치되어 있습니다. 컨트롤 시스템은 스크린에 전원을 공급하며 또한 전원과 입력 상태확인을 위하여 스크린을 조사하는데, 문제가 있을 경우 안내데스크에 경고를 보냅니다”라고 Mittler는 말한다.
사운드 시스템은 파이버 케이블을 통하여 공항의 IED가 제작한 안전 및 페이징 시스템에 연결되어 있는데 규제를 위해서다. 물론 안내방송과 페이징을 위한 경우 오디오 시스템은 자동으로 차단된다.


조화와 협력
디지털 사이니지 오디오를 공항의 오디오와 통합하는 작업은 이 프로젝트 전체의 거대한 통합업무로 9.11 테러 이후 지구상에서 가장 보안에 신경을 쓰고 있는 장소 중의 하나에 거대 규모의 디지털 사이니지를 설치하고 통합시키는 일의 샘플에 불과했다. 작업 인원들은 그야말로 그들이 일할 수 있는 공간과, 자재를 벌리고 저장할 수 있는 공간에만 출입이 허락되었다. 또한 일하는 시간도 오후 10시부터 오전 5시로 제한 되어있었다.
“공항은 이미 문을 열어 운영 중 이었습니다. 그로 인해 우리는 타이밍과 물류상의 어려움을 겪었습니다. 예를 들어, 스크린은 각각 90kg이 넘었으며, 그게 40개나 되었습니다. 그것들을 가져다가 위치시키는데 엄청난 시간과 공항의 협조가 필요했습니다. 그때마다 공공장소에서의 작업에 관련된 문제와 작업을 밤새 끝내야 하는 어려운 점에 부닥쳤습니다. 그리고 항상 TSA 요원의 안내를 받고 그들이 지켜보는 데서 일을 해야 했습니다. 또한 모든 일이 뉴욕과 뉴저지의 공항 당국과 JCDecaux의 협조를 받아야 진행이 되었습니다. 그것이 이 프로젝트에서 가장 복잡한 절차를 요구하는 업무였습니다.”라고 Mittler가 말했다.
이런 한계를 고려했을 때, 설치 업무 전의 테스팅은 절대적으로 필요했다. 기본 공사 개념의 결함 여부 확인과 예상되는 모든 설치 및 조립상의 어려운 점 확인을 위해서였다. 디자이너와 인티그레이터들은 양쪽에 각각 5개 스크린을 설치, 두 열을 만들어서 비디오를 시험했다. 후에 그들은 사무실에서 전체 시스템을 조립하였다.
아이러니한 것은 애초에 JCDceaux는 DMG에 접촉을 하여 이 사업의 컨설턴트 의뢰를 하였다. “그들은 우리에게 도움을 요청했습니다. 어떻게 하면 디지털 사이니지의 일체개념을 현실화 시킬 수 있는지 도와달라는 것이었습니다”라고 DMG 대표인 John Melillo는 말한다. 결국 DMG가 디자인을 맡아서, 설치하고, 그 프로젝트의 통합을 실시했다. 그 후에도 계속 DMG는 그 사업의 진행을 모니터하고 유지 및 진전 상황을 확인하고 있다.
“우리는 여기에 전력하고 있습니다. 이런 규모의 디지털 사이니지 사업은 정말 일할 맛이 납니다”라고 Mittler는 말한다.




시대와 함께 변해가는 공항과 그 디지털 사이니지


워싱턴 D.C.의 Dulles 국제공항은 그 어느 때보다 상업용 여객기가 하늘을 지배하는 시대의 전형적인 미국 공항중의 하나이다. ‘작업 진행중’이라는 이것이 International Display Systems(IDS)의 부사장인 Rob Keelor의 Dulles 공항에 대한 표현이다. 오하이오에 본사가 있는 Dayton은 그야말로 Dulles 공항에 직원을 상주시켜 공항의 확장과 함께 필요한 디지털 사이니지의 개편을 맡았다.
Dulles 공항의 새로운 서쪽 청사의 보안 검색대가 좋은 예이다. IDS가 설치한 21개의 Daktronics Megavision LED 표지판은 길 찾기 또는 방향에 관한 정보뿐만 아니라 그 외에 셔틀편, 비행 및 기타 필요한 정보를 제공하고 있다. “어떤 순간이든, 승객의 흐름은 계속해서 들고 나게 되어있다. 그에 맞춰 디지털 사이니지가 대응하도록 하는 것이 공항이 추구하는 점이다”라고 Keelor는 말한다.
마찬가 지로, Dulles 공항에서 증축중인 국제선 입국청사에서, 이민청 담당 지역은 아주 밝은 대형 LED 디스플레이를 갖추고 있어서 입국, 세관, 수하물 등의 정보를 입국 승객들에게 제공한다. “공항은 더욱 커진 창문과 유리로 덮인 중앙의 홀을 통해 들어오는 자연광을 점점 더 이용하고 있어 그 결과로 인해 디지털 사이니지가 점점 밝아질 수밖에 없습니다”라고 Keelor는 말한다. 7개의 2×8인치 Daktronics AE-3010-48x256-7.6-RG-S LED는 웹기반의 GUI가 작동을 시키며, 다양한 언어로 입국에 관련한 지시사항을 전달한다. 각각의 입국심사 행렬의 맨 앞에 위치한 직원이 키패드를 통해서 48개의 Daktronics AE-3010-16x64-7.6-RG-AF LED스크린을 작동하여 각 입국 심사 줄의 흐름을 조정한다.
6 개의 새로운 수하물 클레임 지역에는 IDS가 설치한 4대의 NEC LCD4620-AV 시리즈 LCD디스플레이 두 세트가 있는데 40인치와 46인치를 같이 설치하였고, 천장에 매달린 채로 양쪽 모두를 향하도록 배열이 되어 있으며, Cat-6 케이블을 통해서 자료를 전송 받는다. 각각의 디스플레이 무리에는 천장 내에 설치된 Tannoy CMS401 라우드스피커 세트가 있어 스크린 상의 메시지를 소리로 들려준다. 라우드스피커는 천장 내부에 설치된 반면, Nigel B Design 앰프와 전원, Extron MIP T AV 수신기는 천장 위의 여유 공간에 상자를 만들어 설치했으며, Cat-6 케이블을 통해서 오디오와 사이니지 데이터를 저장하고 있는 멀티플 서버에 연결되어 있다.
오디오와 사이니지 시스템은 또한 공항의 페이징 및 안전 메시지 시스템과 연결되어 있기 때문에, RDL Ducking 모듈을 통해서 공항의 정보가 다른 콘텐츠는 무시하도록 해준다.
터 미널 전역에서, 디지털 사이니지는 비행 정보에서 길 안내, 3일간의 날씨 예보 및 뉴스 속보에 이르는 다양한 정보를 제공하고 있다. IDS는 Omnivex Data Management와 Omnivex Control 4 디지털 사이니지 소프트웨어를 설치하여 다양한 콘텐츠, 장비 및 데이터를 다룰 수 있게 했다.
“우리는 Dulles공항에 19년 전에 처음으로 디지털 사이니지를 설치했습니다. 그 이후 계속해서 디지털 사이니지는 성장을 거듭하고 있습니다. 공항의 디지털 사이니지에서 가장 중요한 점은 공항의 발전과 함께 계속 발맞춰 나가야 한다는 점입니다”라고 Keelor는 말한다.




Sound & Video Contractor 2008년 8월호 
원문소개 

Digital signage runs the gamut from prosaic to artful. The digital-signage installation at American Airlines' new Terminal 8 at JFK International Airport in Queens, N.Y. — done by the Diversified Media Group (DMG) — adds yet another dimension: immersive. Travelers are first greeted with banners hanging above the escalators as they descend into the 300ft.-long passage. Once underground, their attention is drawn to the 70in. CI Lumen CIL-700-MV-BE80 screens lining the walls on both sides of the moving walkways. There are 40 screens total: 20 on each wall, divided into four banks of five screens each.

Visually, it's impossible to ignore. However, signage this in your face requires that its creative element be carefully tailored to the environment. (Most viewers are on the moving sidewalks less than 12in. away from the screens, which poses scaling limitations.) And it is tailored, thanks to a scaled-down version of the installation that was sent in road cases to advertising agencies so they could test their concepts. The immersiveness is further enhanced with a sound source that is synchronized with the moving digital content on the screens. In addition to the screens, all walls, end caps, and escalator wells are blanketed with the clients' static creative elements to completely envelop passengers and promote the company's message.

“The goal was complete immersion for the time period that the traveler is in the tunnel,” says Mitch Mittler, senior applications engineer at DMG and designer of the JFK project. This was the largest of several design and integration projects DMG has done for JCDecaux North America, a leading out-of-home media advertising systems manager. DMG's portfolio includes two-screen and four-screen installations at Minneapolis-St. Paul; John Wayne Airport in Orange County, Calif.; Orlando International Airport; Love Field in Dallas; and LAX. “But this is by far the largest we've ever done and probably the most immersive commercial digital-signage environment in any airport in the world,” he says.

Because the sides of the 300ft.-long tunnel are concrete, the 70in. LCD displays are attached to the walls using concrete-anchor bolts drilled 3in. deep. The walls behind the displays are furred out to allow the installed screens to be flush with the wall. Removable stainless-steel panels above and below the screens provide cooling and service access. These particular displays — like several other components in the signage system, including the computer that runs the content — were manufactured to either DMG's or JCDecaux's specifications. The displays have 1920x1080-pixel resolution, were designed around a digital-signage-specific LCD display panel built by Samsung, and are assertedly the industry's first 70in. LCD monitors for digital-signage applications. And in an area where security means everything, the screens have no user controls and are tamper-proof. “Considering the degree of immersivness and the way the screens operate together, you can't just use off-the-shelf components,” Mittler says.

BRINGING THE NARRATIVE TO THE SCREEN

The way the screens are integrated is key to achieving total immersion. The system has no distribution amps; each of the 40 screens is a discrete playback device capable of displaying unique content. Thus, they are capable of not only displaying information but doing so in a narrative manner. To a traveler on the moving walkway, distributed messages in which the same message is on each screen might become just so much noise in the 3 to 4 minutes it takes to traverse the tunnel that it just becomes a nuisance and is easily ingnored. To combat that risk, DMG's server-based content-distribution system — and the C-nario software on it — can allow programming of an object that can travel the length of 20 screens in one direction and then make a return trip on the 20 screens on the opposite side of the tunnel.

Because the 300ft.-long tunnel of Terminal 8 is made of concrete, the LCD displays needed strong support. Each display is attached to the walls using concrete-anchor bolts drilled 3in. deep.

Because the 300ft.-long tunnel of Terminal 8 is made of concrete, the LCD displays needed strong support. Each display is attached to the walls using concrete-anchor bolts drilled 3in. deep.

“Each object or message that runs across any of the screens is doing so in a discreet manner,” Mittler says. “The screens are outputting 40 channels of synchronous high-definition 1080p MPEG playback.”

The creative departments of the signage client's advertising agency do the content programming. When the tunnel signage was introduced last year, Microsoft was its sole sponsor. Microsoft used the signage system as part of the launch of its new Vista operating system, with the content created by the McCann Erickson agency. DMG's programming engineers literally had to write the book on the content-creation process. Tim Hunter Design (THD) collaborated with JCDecaux and DMG to develop the screen layouts, technical aspects of the installation, and programming of the screen system.

“We developed a manual of production guidelines for creatives for this environment,” Mittler says. The manual includes information about pixel maps, void files, how far apart pixels must be, and other documentation about putting together the content. The final content can be configured for any synchronous combination of five to 40 screens. The current Vista advertising is configured to run linearly on five screens at a time, so the average viewer will see it four times per side during the journey through the tunnel. “They give us back video and audio files that conform to the programming guidelines, and we enter that into the server, which is in an IDF [Intermediate Distribution Frame] closet located off the tunnel,” Mittler says. “That then is transmitted on Berk-Tek armored fiber via Gefen DVI fiber extenders to the screens and on copper to the [loud]speakers.”


Content is stored locally, but it can be updated remotely and securely via a dedicated IP connection to DMG's virtual private network (VPN) at the company's Kenilworth, N.J. offices. (While Microsoft remains the sole client of the signage, its campaigns are changed every two to three months.) They can also remotely manage the system using Nimbus' simple network management protocol (SNMP) monitoring software, as well as do diagnostics on all aspects of the system. One additional monitoring element reflects the dynamic nature of the signage: Multiple Sony Ipela SNC-DF40N webcams with attached microphones let the Kenilworth office monitor the entire environment visually and aurally, as well as with telemetrics.

The wiring for the project's audio benefited greatly from the fact that the airport's own life-safety and paging audio system was already in place in a plenum running above the metal-pan ceiling of the tunnel, providing ready-made cable troughs for the video and audio. “The hardest part of the cabling portion of the project was getting wiring through a 3ft. section of concrete between the tunnel and the IDF closet,” Mittler says. “Most of the wiring infrastructure was already in place as part of the paging and IT infrastructure. We just negotiated to use two of the dark fiber strands to tie into the existing audio system and used pre-terminated fiber for video, which just had to run from the plenum down to behind the display pods.”

SOUND IN THE TUNNEL

Seventeen channels of discrete audio accompanies the images on the screens and can be synced to the video. “If the image of a jet plane was running the length of the tunnel, we could make the sound follow the airplane all the way down and back,” Mittler says. Tannoy CMS501 DC BM loudspeakers are recessed into the ceiling above the display screens, and from the server, they play 2-channel (i.e., stereo) background music and the occasional sound effects. The zoning of the audio is done via three dbx ZonePro 1261 zone controllers that are housed in the IDF closet. The IDF closet also houses Crown CTS 8200 amplifiers, the Windows-based custom-built DMG computer, Linksys Ethernet for remote monitoring, and an AMX NI-700 control system.

Jim Titus, an independent programmer in Dallas, did the programming for the AMX system. Controlling 40 LCD screens without looping RS-232 ports proved challenging.

“We used RS-232 Ethernet converters to IP-enable the screens,” Mittler says. “Each pod of five screens has a PoE switch-connect back to the main equipment room via the fiber infrastructure where the AMX NI-700 and touchpanel are located. The control system is used to power the screens on and off as well as poll the screen for power and input status to alert our helpdesk if there is a problem.”

The sound system is tied via fiber cabling into the airport's IED-manufactured life-safety and paging system by regulatory necessity. The audio system is subject to automatic override for announcements and pages.

COORDINATION

Coordinating the integration of the digital signage's audio with that of the airport was a small sample of what was the project's single major synchronization effort: installing and integrating a major digital-signage project inside what is — post Sept. 11 — one of the most security-conscious spaces on Earth. The crew was limited to the areas that they could work in and where and how they could stage and store materials. They were also limited to working between the hours of 10 p.m. and 5 a.m.

“The terminal was already open and operating, which created some significant timing and staging logistical issues for us,” Mittler says. “For instance, the screens weigh over 200lbs. each, and there are 40 of them. Getting them in and positioned took time and coordination. Then there's the usual issues surrounding working in a public space and doing it completely overnight. And at all times, we were always escorted by and in the presence of TSA officers. That all had to be coordinated by the Port Authority [of New York and New Jersey] and JCDecaux. It was the single most complex thing about the installation.”

Given these limitations, testing prior to installation was absolutely necessary — both for proof-of-concept reasons and to anticipate any assembly and installation issues. The designers and integrators put up two banks of five screens each and emulated video. Later, they assembled the entire system in the office.

Ironically, DMG had initially been contacted by JCDecaux to be a consultant on the project. “They wanted us to help them figure out how to make the concept of the immersive digital-signage environment a reality,” says DMG President John Melillo. Ultimately, DMG designed, installed, and integrated the project, and the company continues to monitor and maintain it going forward.

“We kind of got wrapped up in it,” Mittler says. “Digital signage on this scale is exciting to work with.”


At the Dulles International Airport in Washington, D.C., International Display Systems installed 21 Daktronics MegaVision LED wayfinding/direction information signs, seven Daktronics AE-3010-48x256-7.6-RG-S LEDs, 48 smaller Daktronics  AE-3010-16x128-8-RG LED screens, and four NEC LCD4620-AV LCD displays. These displays are all operated via Omnivex Control 4 digital-signage software.

At the Dulles International Airport in Washington, D.C., International Display Systems installed 21 Daktronics MegaVision LED wayfinding/direction information signs, seven Daktronics AE-3010-48x256-7.6-RG-S LEDs, 48 smaller Daktronics AE-3010-16x128-8-RG LED screens, and four NEC LCD4620-AV LCD displays. These displays are all operated via Omnivex Control 4 digital-signage software.

Airports and Digital Signage Change with the Times

Washington, D.C.'s Dulles International Airport is typical of major U.S. airports at a time when more commercial flying is taking place than ever before. “A work in progress” is how Rob Keelor, vice president at International Display Systems (IDS), describes it. The Dayton, Ohio-based company literally maintains a crew at Dulles to handle the extension of the digital signage there as the airport continues to expand.

The new west terminal security checkpoint at Dulles airport is a good example. IDS installed 21 Daktronics MegaVision LED signs that provide wayfinding/directional information, but they can also be modified to display shuttle transportation information, flight information, or whatever is required. “At any given time, the passenger traffic ebbs and flows, so the airport wanted the signage to be able to react to that — such as when a bank of incoming or outgoing flights is processed,” Keelor says.

Likewise, in the expanding International Arrivals building at Dulles, the immigration hall has large and very bright LED displays that provide information regarding immigration, customs, and baggage to arriving passengers. “Airports are using more and more natural light from larger windows and glassed atriums, so the signage has to be brighter as a result,” Keelor says. Seven 2'×8' Daktronics AE-3010-48×256-7.6-RG-S LEDs are driven by a web-based GUI and can provide instructions in multiple languages for the immigration signage. The agent at the head of each immigration lane triggers 48 smaller Daktronics AE-3010-16×64-7.6-RG-AF LED screens via a keypad to keep the lines flowing.

At the six new baggage claim locations, IDS installed two clusters of four NEC LCD4620-AV series LCD displays — a combination of 40in. and 46in. — in double-sided arrays hung from the ceiling, fed by Cat-6 cabling. Each cluster has its own set of Tannoy CMS401 in-ceiling directional loudspeakers that provide an audio version of the message on the screens. While the loudspeakers are in-ceiling, the Nigel B Design amplifiers and power supplies and Extron MTP T AV receivers are mounted in plenum boxes above the ceiling and wired via Cat-6 cabling to multiple servers that hold the audio and signage data. Because the audio and signage systems are also intertwined with the airport's paging and life-safety messaging systems, there is an RDL ducking module that ducks the audio and video to allow airport information to override other content.

Throughout the terminal, the digital signage is expected to offer a range of information, from flight infomation to wayfinding to three-day weather forecasts and news tickers. IDS installed Omnivex Data Management and Omnivex Control 4 digital-signage software to help manage the variable content, the devices, and the data.

“We put the first digital signage into Dulles 19 years ago, and it's been in a state of perpetual growth ever since,” Keelor says. “The important thing to keep in mind about digital signage in airports is that it will have to be as dynamic as the airport itself is.”
— D.D.

%d bloggers like this: